Niezbędne elementy sklepu internetowego

Napisany przez dnia Paź 5, 2015 w Informacje | 0 komentarzy

Coraz częściej zakłada się firmy oferujące sprzedaż produktów przez Internet. Duża liczba dostępnych sklepów online sprawia, że strony te muszą być przede wszystkim użyteczne dla odbiorców. Jakie więc powinny znaleźć się na nich elementy?

Sklep internetowy podobnie jak tradycyjny – musi przede wszystkim zapewnić łatwy wybór produktu, widoczną cenę, a także szybkie przejście do kasy. Wbrew pozorom stworzenie takiego płynnego łańcucha zdarzeń wcale nie jest łatwe. Klienci bowiem bardzo często mają zwyczaj odchodzić w sieci od kasy, wracając do listy produktów, dokładając lub odkładając wybrane artykuły i zmieniając w ten sposób zamówienie. Z tego powodu tworzenie stron www w Krakowie stało się dzisiaj bardziej wymagające dla projektantów. Z drugiej strony można zauważyć, że powstaje coraz więcej dedykowanych systemów właśnie dla sklepów internetowych. Są już dostępne takie serwisy, które będą idealne dla określonego rodzaju biznesu, na przykład dla sklepu z odzieżą.

6812406601_c0246b02ba_b

Takie systemy są najczęściej przydatne dla tych biznesmenów – którzy oferują wiele różnych produktów. Wtedy najważniejsze jest to, by sklep internetowy był funkcjonalny, a także by udało się wyeksponować wszystkie dostępne artykuły. Jednak można też się przekonać o tym, że takie platformy mają jedną poważną wadę. Mianowicie wymagają doboru serwera, który spełni wiele wymogów, związanych zarówno z pamięcią, jak i z szybkością przesyłania danych. Dobrą alternatywą jest więc projektowanie stron www w Krakowie. Fachowcy, którzy mają doświadczenie w tworzeniu takich serwisów, bez trudu określą te elementy, jakie powinny znaleźć się na stronie sklepu. Można do nich zaliczyć koszyk, który na takiej witrynie ma już swoje ustalone miejsce, po prawej stronie. Innym niezbędnym elementem jest przycisk, który zachęca do kupienia produktu lub odnośnik, jaki pozwala zapoznać się ze szczegółową specyfikacją danego artykułu.

Każdy sklep internetowy musi posiadać menu – a w nim wyszczególnione wszystkie kategorie produktów. W ten sposób każdy zainteresowany, który odwiedzi taki serwis, od razu będzie mógł stwierdzić, czy wszedł na właściwą stronę, czy nie. Trzeba też pamiętać o tym, że robienie zakupów przez Internet stało się tak popularne głównie ze względu na to, że można złożyć zamówienie najdłużej w pięć minut. Warto dbać o tę normę, w czym użytkownikowi powinna pomagać nawigacja. Zatem nie tylko menu, ale również graficzna informacja o tym, na jakim etapie realizacji zamówienia jest dany klient.

6812411449_01a102d64d_o

Oprócz menu pionowego, które zwykle znajduje się po lewej stronie – ważne jest też to poziome. Wybierając projektowanie serwisów internetowych w Krakowie, czasami właściciel sklepu chce by kategorie w obydwu menu się pokrywały. Kiedy indziej można zauważyć, że w poziomym menu znajdują się takie zakładki, jak na przykład Faq, Kontakt, Regulamin, Płatności, czy O nas. W innej sytuacji można przejść do treści znajdujących się pod tymi tytułami, klikając w odpowiedni odnośnik znajdujący się w stopce strony. Sposób rozmieszczenia tych kategorii jest zwykle podyktowany wykonanym projektem szablonu sklepu.

 

źródło: http://lobzowskastudio.pl/pl/oferta/projektowanie-graficzne

VN:F [1.9.22_1171]
Oceny: 0.0/10 (0 głosów)
VN:F [1.9.22_1171]
Oceny: 0 (z 0 głosów)