Konto bez niespodzianek – czyli mini-poradnik o kontach bankowych

Napisany przez dnia Sie 28, 2012 w Nowe | 0 komentarzy

Jak wynika z badań jednej z największych firm doradczych i eksperta na rynku finansowym ponad 80% Polaków posługuje się tylko jednym jedynym kontem bankowym. Przy czym około jednej trzeciej badanych respondentów pytanych w tym badaniu o poziom zadowolenia ze swojego konta bankowego wyrażało się o nim bardzo krytycznie. Jeżeli zestawi się te dane procentowe z informacjami dotyczącymi uśrednionych przychodów w sektorze bankowym, okazuje się, że grupa klientów o której mowa, generuje ponad 7 mld złotych przychodów dla banków.

W świetle tej statystycznej analizy można śmiało przyjąć, że ta mniej zadowolona część klientów jest bliska „nielojalności” wobec dotychczas obsługującego ich banku. W dziwny sposób strategie reklamowe banków zasadniczo pomijały nawet na poziomie sugestii temat zmieniania bankowego operatora i zarządcy naszych finansów. W sumie zjawisko zdaje się o tyle interesujące, że na przykład w dziedzinie pokrewnej, czyli w sprawach Otwartych Funduszy Inwestycyjnych transfery pomiędzy funduszami są dużo częstsze. Zapewne w głównej mierze była to sprawa całkowicie innej strategii reklamowej realizowanej przez banki i OFE. Te ostatnie korzystały przecież z usług armii akwizytorów przez cały czas, kiedy dozwolone było stosowanie akwizycji w tej branży. Pomiędzy 1999 a 2010 rokiem przynależność do funduszy emerytalnych zmieniało blisko 4 miliony Polaków.

Banki z zasady unikały dotąd reklam o dużym stopniu agresywności, kierując się przede wszystkim staraniem o utrzymanie wizerunku instytucji jakimi powinny być w istocie – czyli dyskretnych, wyważonych i stabilnych. Ten, kto wymyśli motyw reklamowy nie zaburzający zasadniczo takich założeń, a jednocześnie wskazujący korzyści wynikające ze zmiany banku prowadzącego nam konto, może liczyć na bardzo poważny odzew i duży sukces. Ważną wskazówką dla banków, które z zaciekawieniem przyglądają się szczegółom tego sondażu, prowadzonego zresztą porównawczo w kilku państwach Europy środkowo-Wschodniej, jest informacja o rosnących oczekiwaniach klientów w zakresie oferty bankowej. Bardziej zindywidualizowane podejście do każdego klienta i dokładanie większych starań do budowania po stronie klientów satysfakcji ze współpracy w sposób stabilny i perspektywiczny. Wygląda na to, że oprócz prowadzonej na różne sposoby społecznej edukacji w zakresie prowadzenia osobistych finansów i doboru kont bankowych dla swoich szczególnych potrzeb, banki będą musiały dołożyć starań do lepszego przygotowywania własnej kadry w szczególności wszystkich, którym przypada pierwszy kontakt z klientem.

Konta oszczędnościowe – tutaj dowiesz się więcej na temat skutecznego oszczędzania.

VN:F [1.9.22_1171]
Oceny: 0.0/10 (0 głosów)
VN:F [1.9.22_1171]
Oceny: 0 (z 0 głosów)