Contact center – kiedy warto zdecydować się na outsourcing?

Napisany przez dnia Wrz 16, 2015 w Informacje | 0 komentarzy

Opłacalność outsourcingu została udowodniona już niejednokrotnie. Coraz więcej firm decyduje się na współpracę z podmiotem zewnętrznym, zwłaszcza w sektorze contact center. Czy jednak pojęcie opłacalności można zamknąć w sztywnych ramach? Oczywiście, że nie, bowiem dla każdej z firm działających na rynku, rachunek ekonomiczny będzie przedstawiał się inaczej. Kiedy zatem warto zainteresować się outsourcingiem usług, takich jak sprzedaż przez telefon?

WSPÓŁPRACA DŁUGOFALOWA GWARANCJĄ ZYSKU?

O ile miarodajny obraz opłacalności outsourcowania – contact center może dać już jeden zrealizowany projekt, to faktyczne korzyści, jakie można osiągnąć z tego tytułu, uwidocznią się dopiero w przypadku nawiązania długoterminowej relacji partnerskiej. Dlaczego? Powodów takiego stanu rzeczy jest wiele. W przypadku wieloletniej umowy, w ramach której zakontraktowana zostaje sprzedaż przez telefon lub obsługa reklamacji, firmy outsourcingowe wykazują znacznie większą elastyczność cenową, za oferowane przez siebie usługi, to oczywiste. To jednak jeszcze nie wszystko.

8434517638_ef59f76217_o

Faktem jest, że wieloletnia umowa współpracy – znacznie bardziej motywuje firmy do inwestowania w nowoczesne technologie i modyfikowania istniejącej infrastruktury. Co jednak należy rozumieć pod pojęciem wieloletniej umowy? W świecie outsourcingu oznacza to nawiązanie współpracy na okres około 5 lat, jednak umowy podpisane nawet na 7 lat wcale nie należą do rzadkości. Taka sytuacja rodzi bardzo wiele korzyści dla obu stron – usługodawca zyskuje stabilnego partnera, a co się z tym wiąże – osiąga stabilizację finansową, natomiast usługobiorca otrzymuje produkt, który w stu procentach odpowiada najwyższym standardom rynkowym.

CO NA TO LICZBY?

Określenie konkretnej kwoty zysku – jaką pozwoli wypracować współpraca outsourcingowa i od której warto jest wdrażać taką strategię, jest właściwie pozbawione sensu. Dla jednej firmy optymalnym progiem będzie bowiem suma 200 tys. zł, dla innej natomiast próg opłacalności może znajdować się znacząco wyżej. Zdaniem ekspertów, outsourcing contact center powinien dostać zielone światło w momencie, gdy rachunek ekonomiczny wykaże oszczędności na poziomie 20 proc w stosunku do kosztów, wynikających z prowadzenia tej komórki w ramach własnej firmy. Czy trudno jest wypracować takie oszczędności? Praktyka pokazuje, że nie.

14717381888_ecb946ef17_o
Z badań rynku wynika, że przeważająca większość dużych firm i przedsiębiorstw – decyduje się na outsourcowanie cotact center i usług realizowanych w ramach jego działalności (m.in. sprzedaż przez telefon i obsługa reklamacji). Wzorem rynkowych gigantów podążają także małe i średnie firmy. Pomimo, że w tym sektorze rynku outsourcing contact center nadal nie jest tak popularny, jak w przypadku dużych firm, to na przestrzeni ostatnich kilku lat i tak odnotowano dość znaczący wzrost. A jak będzie w latach kolejnych? Prognozy analityków rynku są optymistyczne – coraz więcej małych i średnich firm będzie decydowało się na outsourcowanie telefonicznej obsługi Klienta, dostrzegając w tym nie tylko szansę na poczynienie znaczących oszczędności, ale także na podwyższenie standardów pracy i jakości usług.

 

źródło: http://teleconcept.pl/obsluga-utrzymaj-klienta/

VN:F [1.9.22_1171]
Oceny: 0.0/10 (0 głosów)
VN:F [1.9.22_1171]
Oceny: 0 (z 0 głosów)