Codzienny stres wpływa niekorzystnie na nasz układ trawienia. Już dziś…

Napisany przez dnia Lis 23, 2016 w Informacje | 0 komentarzy

Każda z nas bez wątpienia marzy o idealnej sylwetce, niestety styl życia często niweczy te plany. Męcząca praca, wymagająca wielogodzinnego siedzenia przy biurku, jedzenie w pośpiechu czy też zajadanie stresu to tylko niektóre grzechy współczesnej kobiety. Do tego dochodzi złe samopoczucie oraz brak sił i motywacji by cokolwiek zmienić w swoim życiu.

Układ trawienia to wrażliwy mechanizm

zestresowany chłopak

www.flickr.com CC 2.0 by aaayyymm eeelectriik

Wiele z nas nie zdaje sobie sprawy jak prawidłowo działający układ trawienny wpływa na jakość naszego życia. To nie tylko problem z zaparciami, czy zbyt częstymi wizytami w toalecie, ale o wiele więcej innych dolegliwości. Osłabienia, częste infekcje, bóle głowy, brak apetytu czy nadmierne łaknienie to tylko niektóre skutki nieprawidłowego odżywiania. Niestety ciągły pośpiech, do tego jedzenie fast foodów przy biurku w pracy nie sprzyja utrzymaniu dobrego zdrowia oraz prawidłowej wagi. Wiadomo, że przyzwyczajenia są drugą naturą człowieka, właśnie dlatego ze złymi nawykami trzeba walczyć małymi krokami.

Oto kilka rad od czego zacząć by skutecznie zmienić swój styl życia, a także by poprawić nie tylko wygląd ale też swoje samopoczucie.

Śniadanie głównym posiłkiem w ciągu dnia

To nie kolejny wymysł naszych mam czy babć by rano jeść solidne śniadanie. Amerykańscy naukowcy z uniwersytetu w Baltimore przeprowadzili badania na grupie 20 kobiet i mężczyzn. Mieli oni stawić się rano do centrum badawczego na czczo, następnie połowa z badanych otrzymała solidne śniadanie, natomiast drugie pół podeszło do testów bez posiłku. Musieli oni przez kilka godzin wykonywać różne logiczne zadania, w tym układanie puzzli na czas, rozwiązywanie krzyżówek czy rebusów. Okazało się na koniec, że lepsze rezultaty mieli ci badani, którzy przed przystąpieniem do testów zjedli śniadanie. Tutaj wnioski nasuwają się same: zanim pójdziesz do pracy przygotuj sobie solidną porcję kalorii. Nie tylko pozwoli to osiągać Ci lepsze wyniki, ale też przełoży się na szybszy metabolizm całego organizmu*.

Zadbaj o więcej ruchu

Na perystaltykę jelit, a także na lepsze funkcjonowanie całego organizmu bez zwątpienia wpływa ruch. Właśnie dlatego powinnaś każdego dnia fundować sobie regularną dawkę wysiłku fizycznego. Jeżeli jeździsz do pracy samochodem to czas pomyśleć o zmianie na komunikację miejską lub spacer. Wieczorem zamiast wracać od razu do domu warto przejść się po dworze nawet na kilka minut przed snem.

Jeżeli ruch będzie trwał dłużej niż 20 minut to twój metabolizm komórkowy wejdzie na wyższy poziom. Dzięki temu nawet jeżeli po nim usiądziesz przed telewizorem to Twój organizm nadal będzie spalał kalorie. Natomiast koniecznie wystrzegaj się wieczornego jedzenia to właśnie ono powoduje, że nasz organizm zaczyna przybierać na wadze.

We współpracy z redakcją: zdrowie-naturalnie.com.pl

VN:F [1.9.22_1171]
Oceny: 9.0/10 (1 głos)
VN:F [1.9.22_1171]
Oceny: +1 (z 1 głos)